search what do you want..

Dec 21, 2012

Contest : kind of boy/girl that i'm attracted to by Syeera Hrif

tekan banner untuk ke blog penganjur ^^
Assalammualaikum,
hoho aku join segmen lagi . Tapi segmen kali ni lain daripada segmen-segmen yang pernah aku join.kekekeke
listkan lelaki macam mana yang kita suka.hahaha Macam best sebab tuh aku join kekekkeke.
kehhhhh 1,2,3 start!

1. lelaki beragama ISLAM ini wajib!. Aku nak lelaki yang berpengetahuan luas tentang agama dan dia boleh bimbing aku ^^

2. aku suka lelaki lebih tua daripada aku,tapi paling tua jarak dia 6 tahun daripada aku gitu.
jangan lebih muda daripada aku ._. sebab aku rasa macam tak ada keyakinan je bila dia lebih muda daripada aku -.-

3.hormat orang tua.

4. respect family aku and respect kawan-kawan aku.

5. mesti kena pandai layan budak kecik. sebab lelaki akan nampak sweet masa diorang layan budak kecik :3

6. handsome or tak handsome tuh belakang cerita. janji bagi aku dia jenis sedap mata memandang dah la :)

7. terima aku seadanya.

8. jenis yang pemalu tapi bertempat ;)

9. jenis yang pendiam tapi dengan orang yang dah rapat dia sangat lawak, 

10. pandai buat lawak,jenis yang poyo,sporting dan cool  ;)

11. jenis yang matang dan bertanggungjawab.

12. lebih pandai daripada aku dalam bab pelajaran,sebab aku ni jenis yang bengap kadang-kadang.haha

13. jenis yang simple dan tak banyak songeh.!

14. jenis yang tak kedekut.

15. seorang yang berdikari dan tak suka bergantung pada parents je.

16. pandai main instrument, tak kiralah instrument apa pun. kalau pandai main gitar dengan piano lagi  bagus.hahah

17. mesti seorang yang berpendidikan 

18. mesti seorang yang pembersih,aku tak suka lelaki yang pengotor.!

19. pandai main bola.lol aku suka tengok lelaki yang pandai main bola. :)

20. mesti kena lebih tinggi daripada aku. kalau boleh aku nak lelaki yang tingginya 180 cm. sebab aku kategori tinggi jugak 167cm kekeke

21. seorang yang merendah diri.

22. selalu bagi respond setiap kali aku luahkan perasaan aku.

23. pandai tenangkan aku. masa aku tengah marah.

24. bukan jenis lelaki yang mengada-ngada sikit-sikit nak merajuk. Godai lelaki yang macam ni.lol

25. kalau boleh nak lelaki kurus, yang chubby pun oke :D  janji jangan Sado .

26. aku suka lelaki yang dressup dia simple. just seluar jeans dengan t-shirt or t-shirt berkolar lepas tuh pakai kasut converse bertali .wowwwwww *w*

27. jenis yang smart setiap kali pakai kemeja dengan blazer.omg nampak tak ketampanannya.hahah:3

28. kena berbeza minat dengan aku just certain minat sama tuh tak apa. sebab kalau minat sama je memanjang nanti boringlah sebab tak cuba something yang baru. Tapi dia mesti respect minat aku *penting*

29. memahami aku :)

30. dia kena pandai carik topic untuk berbual dengan aku. Sebab aku jenis yang tak pandai nak berbual dengan lelaki.

31. makan makanan pedas,sebab aku suka makan pedas. :)

32. caring dekat aku.

33. bukan someone yang memboringkan.

34. tak panas baran.

35. bukan seorang yang cemburu buta!

36. even dia tengah marah dia just cool dan tak cepat melenting.

37. terima pandangan orang lain.

38. hormat perempuan.

39. tak buta IT. lol *sebab aku IT student* haha 

40. jenis yang tak mudah layan perempuan yang ngada-ngada.

41. tak suka cakap besar.

42. ada special sense dalam music.lol sebab aku suka music ^^

43. jenis tepati janji.

44. tahu aku suka bunga jenis apa.lol

45. pandai buat kerja rumah.haha sebab kadang-kadang aku jadi pemalas.kekekeke

46. selalu tolong orang  yang dalam kesusahan but tengok keadaan la ;)

47. mesti ada matlamat hidup.

48. berpendirian tetap!

49. tak mudah ikut cakap orang lain.

50. aku suka tengok lelaki yang tengah baca buku dan time dia tengah fokus dalam kelas omg handsomeeeee >,< 

51. aku harap dia peminat manga dan anime.hehehe

52. lelaki yang sweet tapi cool. i mean dia tak tunjukkan melalui kata-kata,tapi dia tunjukkan melalui cara dia layan aku.haha omg *nosebleed*

53. lelaki yang sayang binatang.kekeke omo.terserlah sifat penyayang lelaki tuh.kekekeke

54. lelaki yang pakai baju melayu cekak musang dengan samping sangat handsome lol

55. mesti kena pandai bab-bab kereta sebab aku tak tahu satu hape pun pasal kereta.hahaha xD

56. Pandai mengaji Al-Quran :)

57. suka kumpul sunglasses macam aku lol :)

58. aku tak suka lelaki yang pakai accessory,macam cincin or rantai. kalau bias korean aku tak apa.haha xD

59. aku suka lelaki yang berdisiplin,sebab aku ni kurang berdisiplin.ahahah xD

60. aku suka lelaki cakap dengan aku dengan suara dan cara yang cool campur lawak.haha

61. aku tak suka lelaki yang bajet handsome. Godai you -.-

62 . Aku tak suka lelaki yang show off pasal cinta/masalah cinta dekat facebook, twitter & so on.

63. Lelaki yang minat dengan lagu daripada band-band orang putih. 

64. pandai bahagikan masa so tak la kelam kabut macam aku.hahaha

65. hope dia tak geli dekat cicak dengan katak. sebab dia boleh selamatkan aku kalau ada 2 binatang ni.lol aku paling benci katak dengan cicak.hahaha

66. harap-harap dia tak ada apa-apa fobia. susah kalau dia ada fobia dekat something.lol

67. ada sifat seorang pemimpin dalam diri dia. so boleh la dia jadi suami yang baik untuk aku dengan anak-aak kiteorang.ahhahah xD *angan-angan yang jauh lagi* lol

68. jenis yang tak boros. 

69.  bukan yang jenis cakap lepas.

70. dia mesti kena amik tahu perkembangan dunia Aku tak suka lelaki yang tahu duduk terperap dalam rumah je.lol

71. Aku suka lelaki yang suka tengok dokumentari, tak kira la pasal history or angkasa ke apa2 pun.

72. suka tengok drama CSI. lol ;)

73. dia mesti seorang yang jujur.

74. aku tak suka lelaki yang dah couple banyak kali !

75 .aku tak suka lelaki yang suka cakap ayat-ayat yang jiwang dan berbunga-bunga.!

76 .aku tak suka lelaki yang buat bodybuilding! kalau ada sixpack tuh aku still boleh terima,tapi kalau dah 
bermuscle-muscle dekat lengan tuh,aku tak suka! -.-

77. Aku suka badan lelaki yang ala-ala Vic zhou dalam Silence. Yesss cekeding dan tinggi macam vic/alex/seunghyun hahaha.

78. bukan jenis budak-budak yang suka lepak tak tentu pasal.

79. Aku suka lelaki yang kemas dan smart sentiasa. even dia pakai singlet pun dia tetap nampak smart je.lol *ayat aku meleweh* Haha

80.  Tak takut serangga.haha 

81. suka main boling macam aku. :)

82. aku tak suka lelaki yang guna ayat-ayat dalam mesej macam "pun" jadinya "un" , "sayang" jadinya "cyunk" kehhh aku paling menyampah tengok orang mesej guna tulisan macam ni ._.  

83. kalau aku buat salah dia nasihat aku dengan cara yang lembut  :) .

84. Tak ego! -.-

85. harap dia datang daripada family yang sederhana macam aku.

86. If dia anak orang kaya. Aku tak nak dia show off  yang dia kaya. =)

87. seorang yang senang dibawa berbincang.

88. kuat berusaha dan tak cepat mengalah untuk dapat kejayaan. =)

89. ada masa macam kebudak-budakkan dan ada masa tegas :3 

90. lelaki kening cantik macam alex dengan vic zhou hahah memang idaman Lol :D

91. Aku tak suka lelaki pakai style macam wak doyok.

92. Aku suka lelaki yang pandai martial art especially silat ngeee~~

93. Pandai bawak kereta hahahhahahaha

Tamat sudah.~ 


          93 list dekat atas ni semua jenis lelaki yang aku suka.kekeke just pandangan dan citarasa aku yang daripada dulu aku idam-idamkan hahaha no copy paste!!  kalau boleh memanglah nak lelaki yang perfect macam list dekat atas ni kan hahaha 

tapi macam mak aku cakap " susah untuk kita dapat orang yang 100% perfect macam yang kita nak" well manusia semuanya tak sempurnakan? lol.  
alahhh tapi kalau kita dah suka dekat someone tuh,kita mesti terima punya kekurangan dia. hahah Tak gitu?hehehe


Assalammualaikum,

2 comments:

  1. Wahh . banyaknyaa . Good luck , dear ^^ Thanks a lot sebab join :D

    ReplyDelete
  2. here:) http://smoothieesgottafly.blogspot.com/2012/12/list-peserta-contestsegmensyeera.html

    ReplyDelete

comment