search what do you want..

Dec 8, 2012

PHOTOSHOP TUTORIAL - Warnakan rambut

LOL.hahaha ni kerja aku.kahkahkah
seungyoung <3
Assalammualaikum,

Haii.aku kembali lagi dengan tutorial photoshop aku yang ntah pape ni.hahaha.
harini aku nak ajar macam mana nak warnakan rambut jadi pelbagai kaler dengan menggunakan PHOTOSHOP.

     Tutorial kali ni aku buat 100% sendiri tanpa sengaja  time godeh-godeh PS harituh. maka terwujudlah tutorial ni.HAHA . Tutorial kali ni simple mimple je.lol boleh siap dalam 2 or 3 minit je.lol

  Before this aku ada belajar nak warnakan rambut guna photoshop dekat 1 video ni tapi cara tuh rumit sikit. Actually tak lah rumit mana tapi banyak cara nak kena buat. Lain hari nanti aku ajar Oke =)



oke start : sila tekan gambar untuk tengok dengan lebih jelas :)


step 1 )  pilihlah dulu gambar yang korang nak edit tuh.kehh aku pilih pic minan. :)


step 2)  tekan dekat tools brush lepas tuh tekan right click.


step 3)  kehh lepas tekan right click akan keluar benda alah ni.so pilih yang aku dah kotakkan tuh.




step 4)  lepas tuh adjust macam aku dah anak panahkan tuh.

   
step 5)  lepas tuh kaler je bahagian rambut yang korang nak kaler tuh. sebelum tuh! pergilah pilih dulu kaler yang korang nak ye.

step 6)  lepas dah colour kan nak kemaskan mana-mana bahagian yang tercomot tuh.pergi                            dekat bahagian tool balik dan pilih history brush,jangan pilih eraser brush pulak. Pilih yang aku dah anak panahkan tuh.


step 7)  oke pergilah kemaskan mana-mana yang terkaler comot tuh dengan kemas =)
dan siap! =)


Dan inilah hasilnya!!!! jeng jeng jeng.
before and after =)

           
please jangan re-tutorial balik tutorial ni tanpa kebenaran aku dan sila credit nama aku oke kalau nak re-tutorial..aku penat buat tutorial ni weyh.kehhh harap kerjasama anda =)

next time aku nak ajar buat benda lain pulak =)
see u soon ^^
Assalammualaikum :)
Ppyong,

No comments:

Post a Comment

comment