search what do you want..

Aug 1, 2017

Berbual.



Assalammualaikum.

    haiii blog kesayangan gila i ni huhuhu long time no see la. So after 1 tahun 2 bulan im back again sebab? sebab saja je HAHAHA.

Ok gais aku ada something nak share dengan u gaiss, i dah officially habis diplomaaaaaaa! okeyhhh actually dah 4 bulan habis dah HAHAHA so kira berita dah basi la Kahkahkahkah. Ok lepas habis dip sebenarnya aku plan banyak benda so here the list :


1) Nak menganggur sebulan or 2 bulan.
2) Bisnes chocolate bouquet
3) Ambil lesen.
4) Buat tutorial coding
5) Tanam pokok bunga
6) Marathon Movie.

Nak dijadikan cerita daripada list atas ni adalah beberapa ketul yang jadi dan banyak ketul jugak tak jadi HAHAHAHA.

First,  Nak menganggur sebulan or 2 bulan. Please, please jangan plan cenggini sebab endup kau akan menganggur macam aku HAHAHAHA. Kalau ada rezeki kerja lepas habis belajar grab je terus,jangan tangguh-tangguh or ada plan nak jadi penganggur *nak relax dulu katanya  heh*. Contoh macam aku ni hah, plan nak sebulan dua je jadi penganggur tak sangka Allah bagi extra 4 bulan terus HAHAHAHA. So gais hati-hatilah bila cakap sebab kata-kata tu doa. HAHAHA

Second, Bisnes chocolate bouquet. Ok memandangkan time sem 6 haritu aku and the group ada buat bisnes surprise gift for our project , so aku plan nak sambung lah buat benda alah ni , tapi nak buat macam mana i takda modal so memang mission fail la kan HAHAHA. Oh Btw aku ada satu customer , kakak aku HAHAHA tu pun aku buat untuk convo dia haritu HAHAHA. So cerita pasal bouquet habis gitu je Lol.

Third, Ambil lesen. Ok sebab dia warna biru so maksudnya mission complete *Gituuu*. Huhuhu finally lulus jugak HAHAHA. First test jpj aku gagal time parking *Damn* punyalah aku confident masuk sekali termakan line kuning pulak *Ya Ampun* HAHAHA. Alhamdullilah 2nd time aku lulus, yeahhh happy iouls tau, kalau tak melayang duit fuhhhhh.

Fourth, Buat tutorial coding. MasyaAllah yang ni HAHAHAHA serba salah i tetiba LOL. Actually aku dah niat kalau aku lulus FYP aku aku nak buat tutorial coding dekat blog aku ni. Aku target nak buat simple-simple je coding dari PHP,C++, JAVA HTML, sebab masa aku nak buat FYP haritu aku tengok mostly page dari indon banyak share bab-bab ilmu coding ni. Page dari Malaysia adalah berapa kerat . So aku decide macam nak share la sikit ilmu aku yang tak seberapa ni. Tapi apakan daya bila penyakit M datang Kahkahkah . InsyaAllah dalam masa terdekat ni aku nak buat entry pasal coding tapi tak tahu bila LOL.

Fifth, Tanam pokok bunga. Ok yang ni berjaya HUHUHU. Subur gila bunga ros jepun aku even aku tak jaga sangat pun , mak aku yang tolong siramkan  HAHAHA . Lawa ok colourful gituuu *flip hair*.

Sixth, Marathon Movie. Bab yang ni tak payah cakap ,ofcoz success! HAHAHAH. Musim Jfilm/dorama and Toma Ikuta dah datang melanda balik HAHAHA so memang madah tengok toma je lah sepanjang menganggur ni HAHAHA. My first favorite japanese artist since 12 years old till now Huhuhu toma ni kira satu batch dengan Vic la sebab dua-dua aku suka since darjah 6 huhuhuh.

Tak sabar nak tengok SENSEI! bulan 10 ni toma handsome gila namateyyyyyyy HAHAHAHA.

So tu je kot buat masa sekarang.
bubyeeee!!!

No comments:

Post a Comment

comment