search what do you want..

Nov 13, 2014

I'M BACK = Part 1

Hobby baru hauhauhauh xD

Assalammualaikum.
Haloooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blog kesayangan!! long time no see la beb hahaha *Keh beria jek : >*.

Diam tak diam dah setahun seyh tak update, al maklum tak ada internet hahaha. Lepas tuh busy lagi *busy la sangat -.-'* mana tak rindu ye dak? hahahha xD. Actually sepanjang setahun aku hiatus, banyak benda aku nak cerita dan banyak benda yang jadi since lepas SPM, manis ada pahit pun apa kurangnya ahhahahah xD.

Sebagai seorang budak baru lepas SPM yang masih hingusan  aku pergi minta kerja dekat AEON as a promoter dekat baju brand Dolly, saja nak cari pengalaman berkerja. Huishhhh dengar je gaji RM900, fuhh dah macam besar sangat *fulus-fulus~~kekeke* hahah. First day perghhhhh sakit doh kaki. Mana taknya kerjanya berdiri je, tak boleh duduk pulak tuh mana tak seksa wehhhhh *Hah hambekkk nak kerja sangat! HAHAHAHA*. Tapi tuh semua time awal-awal kerja, kehh after 2 minggu kerja aku dah mula biasakan diri *Wuuuuu tapi nak menempuh 2 minggu tuh dah macam hell ya* hahaha.

Story pasal dekat tempat kerja pulak, aku banyak kenal orang, tak kesah aa tua, muda, or sebaya  contohnya   Aunty sally * Partner aku*, Kak Mah *Jiran sebelah counter aku*, Kak ein * dia datang seminggu sekali je, sebab ganti antara aku dengan aunty kalau kiteorang tak datang* hah ni antara yang VETERAN dekat Aeon ahhahhahhah * Sorry kak Ein, Aunty dan kak Mah sebab kita cakap uolss Veteran. Peace*  hahahha. Not only that, aku dapat banyak kawan dekat tempat kerja and me also make a new bestfriend dekat Aeon, and that person is Nazirah :3 . 

Aku kerja dekat Aeon 3 bulan je, sebab nak sambung Form 6 masa tuh, so aku berhenti. Ok  masuk cerita Form 6 pulak. Aku dekat form 6 tak lama dalam 2 minggu je, sebab aku dapat tawaran masuk Poli. At first tuh aku tak nak masuk Politeknik sebab hati aku memang dah dekat form 6. Tapi at the end aku pergi jugak Poli dannnnnnnn *Jeng,jeng,jeng hahah* bermulalah kehidupan aku dekat sebuah tempat bernama POLITEKNIK *******  huahuauahu xD.

 Ok nak cerita pengalaman pertama kali  dekat Poli, fuhhhh sadis wehhh time awal-awal aku masuk situ. Kehhh First aku ni dah lah tak pernah jauh dengan family *well i manja uuu kahkahkah* and then mulalah babak air mata ahhahahha. Kehhh jujur aku nangis dekat bilik air time nak mandi, and nangis masa nak tidur hauhauhuah *POYOOOOOO* . Lagi satu yang buat aku perit tuh sepanjang 3 hari MSK aku rasa macam aku sorang je yang tercampak dekat sini tanpa kawan. why?. hahahah sebab mostly bebudak dekat situ ada kawan sekolah diorang jugak, so adalah dalam kalangan diorang yang dah ada geng sendiri, except aku yang masih terpinga-pinga tanpa kawan time tuh hohoho sedihh T.T. But tuh semua dah jadi kenangan hehehehe, malunya bila ingat balik hahahah xD


Ohhhhhh yeahhhh mata aku dah ngantuk. So i gtg, sambung part 2 next time daaaaaaa, yehetttt :]
Assalammualaikum


No comments:

Post a Comment

comment